De nieuwe zomer campagne van de Plastic Soup Surfer

Pick Up 10 is innovatie

De Plastic Soup Surfer lanceerde vrijdag 25 mei ‘Pick Up 10’. Een campagne die mensen activeert zwerfafval op te rapen en vast te leggen middels de innovatieve fotoherkenning van Google. Fotoherkenningstechnologie van Google kan nu op foto’s van zwerfafval worden toegepast! Nu wordt automatisch het merk, het type verpakking en het materiaal herkend.

Dit is een REVOLUTIE in gebruiksgemak en monitoring. Met deze data kunnen we beleidsmakers en bedrijven letterlijk op de feiten drukken.

“Vanaf nu is zwerfafval-rapen geen symptoombestrijding meer, maar een gegronde roep om verandering”

Innovatie maal twee
Met de zwerfflesjes die verzameld worden met Pick Up 10 wordt een surfboard 3D geprint. Een draagvleugel SUP board. Een nieuwe sport met nog weinig beoefenaars. Op dit hoog innovatieve zwerfafval-board zal de Plastic Soup Surfer een expeditie ondernemen. Deze expeditie is het begin van een internationale estafette waarbij het 3D geprinte board én Pick Up 10 wordt doorgegeven aan internationale surfers die een zelfde expeditie zullen ondernemen op dit Board. Zo wordt Pick Up 10 verspreid over de gehele wereld.